Majstor klavira Vlado Podany

Čovjek koji je cijeli svoj život posvećen muzici i klaviru,Vlado Podany.Otkako se prvi put susreo s klavirom do danas ne prestaje  da oduševljava publiku.Vlasnik prvog i jedinog Piano albuma u zemlji i regionu za naš magazin govori o odrastanju u Sarajevu,prvom komponovanju za film, te o svom prvom učešću na Euroviziji. Ovaj maštoviti pijanist snažnog samopouzdanja opravdano nosi epitet majstor klavira te nam u razgovoru otkriva kako se za deset godina vidi ponovo za instrumentom s tipkama.

RAZGOVARAO: Adi Hodžić

TO ŠTO SAM PROMIJENIO NEKOLIKO BENDOVA VRIJEDILO JE I MENI I NJIMA. SVAKI SLIJEDEĆI BEND JE DOBIJAO KVALITETNIJEG MUZIČARA, A JA SAM DOBIJAO NOVU MUZIČKU “ŠIRINU”.

  1. Rođeni ste u Sarajevu u kojem i danas boravite, kako je izgledala vaša mladost?

VJEROVATNO SLIČNO KAO I ODRASTANJE SVIH MOJIH VRŠNJAKA. MORAM REĆI DA JE TO BILO JEDNO BEZBRIŽNO I SRETNO VRIJEME, U KOJEM TI SE, PO TADAŠNJEM ŽIVOTNOM KODEKSU, DOGODE ONE TAČNO DEFINIRANE STVARI KOJE TO VRIJEME I DRUŠVO, ALI I GRAD NOSE. IGRAO SE FUDBAL, GANJALE SE CURE I, NARAVNO SVIRALO SE….SVI SU NEŠTO SVIRALI…ODRASTAO SAM NA GRBAVICI, U NASELJU GDJE JE BILO STRAŠNO PUNO BENDOVA, IZ KOJIH SU IZRASLI, OVAKO GLEDAJUĆI SA DISTANCE BAR JEDAN DOBAR BROJ, IZVRSNI MUZIČARI. HM…PA VJEROVATNO TE TAKVO ODRASTANJE I POVUČE, BAR MENE JESTE, DA ODREDIŠ ČIME ĆEŠ SE U ŽIVOTU BAVITI.

  1. Stalno slušamo o tome kako su 80-e bile odlično razdoblje za pop-rock muziku, vi ste u tom periodu kao klavijaturista promijenili nekoliko bendova?

SVO VRIJEME MOG OBRAZOVANJA, POP ROCK MUZIKA JE BILA PREZENTNIJA OD BILO KOJE DRUGE. SARAJEVO JE TIH DECENIJA BILO CENTAR VRHUNSKE MUZIKE I MUZIČARA, NA SVAKOM KORAKU SE MOGLA ČUTI MUZIKA STVORENA OVDJE, A TEMELJENA NA SVJETSKOM POP ROCK-U. VREMENOM SAM SHVATIO I UVIDIO DA, AKO ŽELIŠ DA SI KOMPLETAN MUZIČAR, ZAISTA MORAŠ PROĆI, UPOZNATI, ANALIZIRATI I NARAVNO SVIRATI MNOGO RAZLIČITIH I MUZIKA I STILOVA. SVE JE POVEZANO I IMA SVOJU VRIJEDNOST. TO POČNETE PRIMJEĆIVATI POGOTOVO KAD SE DEFINIRATE I KAO KOMPOZITOR, MNOGO VIŠE NEGO KAD STE SAMO REPRODUKTIVAC. TO ŠTO SAM PROMIJENIO NEKOLIKO BENDOVA VRIJEDILO JE I MENI I NJIMA. SVAKI SLIJEDEĆI BEND JE DOBIJAO KVALITETNIJEG MUZIČARA, A JA SAM DOBIJAO NOVU MUZIČKU “ŠIRINU”.

 

  1. Poslije toga se počinjete isključivo baviti studijskim radom.Zašto?

POTPUNO PRIRODNO JE DA SE TVOJA KREACIJA VRIJEDI ZABILJEŽITI. LOGIČNO JE BITI INOVATIVAN I ISKUSAN I U NEKOM “MUZIČKOM ATELJEU”. ZAPRAVO STUDIJSKI POSAO JE TAČNO TAKAV KAKO MU IME KAŽE…TU SE TEK MOŽE ŠTOŠTA ISKREIRATI. A KAKO POLAKO ODLAZIM U NEKE VEOMA ZRELE GODINE, TO JE PRIRODAN PROCES, I ČINI MI SE DA ĆU SVU ŽIVOTNU PRIČU ZAPRAVO ZAVRŠITI NEKIM STUDIJSKIM RADOM ONAKO, ODJAVNIM.

  1. Nakon toga osnivate muzičku produkciju RASA  uradivši mnogo autorskih kompozicija i koncerata, koliko Vam  je to tada pomogalo da potvrdite svoj status muzičara instrumentaliste?

SARAJEVO JE TIH GODINA BILO JEDAN IZRANJAVAN GRAD. SAV RAD JE ZAPRAVO BIO POTREBAN DA SEBI ODRŽIŠ ADRENALIN, DUH, MOŽDA I MOTIV. A TO SU VEĆ I ZA BROJ GODINA KOLIKO SAM DO TADA BIO PRISUTAN NA SCENI, BILE GODINE U KOJIMA SE JA I VIŠE NISAM MORAO DOKAZIVATI…NI U JEDNOM OBLIKU. ALI, DOKAZATI SE KAO ČOVJEK…E, TO JE BIO ISPIT ZA SVE. NEKI SU PALI NA ISPITU. NEPOVRATNO. I ONDA SU NAM TAKVI KREIRALI TRENUTNI ŽIVOT. SAD VIŠE NEMA VEZE ČIME SE TI DOKAZUJEŠ…

  1. U to vrijeme postajete muzički urednik na TV BiH te kao asistent šefa delegacije naše zemlje dvaputa idete na Eurosong u Irsku,  kakve vas uspomene vežu za taj period?

VRLO LIJEPE. I VRIJEDNE. PO PRVI PUT NISAM BIO U ULOZI IKAKVOG MUZIČARA. SAVLADAO SAM JEDNU TEŠKU NAUKU ORGANIZACIJSKOG OBLIKA PRIPREME I ODLASKA NAŠE ZEMLJE NA EUROSONG, UPOZNAO SVE ONO ŠTO GLEDAOCI NIKAD NE VIDE KAD KRENE PRIJENOS FINALNE VEČERI. ZAHVALJUĆI ZNANJU I PROFESIONALNOSTI ISMETE DERVOZ KOJA JE BILA ŠEF NAŠE DELEGACIJE, S KOJOM SAM NEKOLIKO GODINA RADIO PO DVADESET SATI DNEVNO, NAUČIŠ NEŠTO ŠTO BI DRUGI PLAĆALI ZA TU ŠKOLU. I DAN DANAS MI TO VRIJEDI.

 

  1. Na scenu ste se vratili 2000. kada na poziv Dine Merlina krećete na njegovu promotivnu turneju, je li to prijelomni trenutak u vašoj karijeri?

ZNAČAJAN JESTE SVAKAKO, ALI PRIJELOMAN NIKAKO. RADITI SA TRENUTNO, A I TADA NAJVEĆOM ZVIJEZDOM ESTRADE U NAŠOJ ZEMLJI JESTE IZAZOV, POGOTOVO UZIMAJUĆI U OBZIR DA SE RADI I O AMERIČKOJ TURNEJI, IZISKUJE DODATNI NAPOR KILOMETRAŽE I NA TOČKOVIMA I U GLAVI. ALI, ZAPAVO TU SE RADILO SAMO O JEDNOJ SERIJI KOMERCIJALNIH KONCERATA KOJA TI U KARIJERI NIKAKO NE SMIJE BITI “TAČKA KLJUČANJA”. DINO JE SUPER, ALI I JA SAM…

7. Svojevremeno ste uradili i muziku za film Adisa Bakrača “Ostavljeni”  koliko ste zadovoljni  tom saradnjom i da li je bio nešto drugačiji način rada s obzirom  da Vam je ovo prvi film u karijeri?

RADOSTAN SAM ŠTO SAM UŠAO I U FILMSKU INDUSTRIJU KAO AUTOR MUZIKE ZA PRVI IGRANI FILM ADISA BAKRAČA “OSTAVLJENI” KOJI JE, ETO SVOJU SVJETSKU PREMIJERU IMAO NA 45 FILMSKOM FESTIVALU U KARLOVIM VARIMA U ČEŠKOJ. TO JE POSEBNO ISKUSTVO, POTPUNO DRUGAČIJE OD SVEGA OSTALOG. MUZIČKOM EMOCIJOM “OSLIKAVATI” ONU NA FILMSKOJ TRACI, VUČE SA SOBOM OBAVEZU U KOJOJ MORAŠ ISKUSTVOM POKAZATI DA DOŽIVLJAVAŠ ISTO ONO ŠTO DOŽIVLJAVA I REDITELJ.MOŽDA JOŠ DUBLJE. FILMOM BI SE VOLIO BAVITI U NEKOM TREĆEM MILENIJUMU SVOGA RADA PA NEKA TO BUDE DO KRAJA.

8.   Gdje se vidite za deset godina?

ZA KLAVIROM.

FOTO: Privatna arhiva